به عنوان یک معلم کارکشته، دیده ام که چگونه مشاغل کلاسی، بازی را تغییر می دهند. این وظایف مشارکت دانش آموزان را تقویت می کند و باعث می شود آنها احساس کنند که صاحب فضای یادگیری هستند. زمانی شروع شد که دانشآموزان من در مورد نقشهایی مانند «محیطبان داخلی» یا «تیم فناوری» هیجانزده شدند.
این نقشها چیزی بیش از «رهبر خط» یا «مداد تراش» بودند. آنها نمیتوانستند منتظر بمانند تا مشاغل جدید و چالشهایی را که به ارمغان آوردند بپذیرند.
با گذشت زمان، مشاغل کلاسی خود را حتی بهتر کرده ام. اکنون، دانش آموزان وظایفی را بر عهده می گیرند که واقعاً مهم هستند. آنها به یادگیرندگانی با اعتماد به نفس، مسئولیت پذیر و کاملاً متعهد تبدیل می شوند.
مشاغلی مانند «الفهای میز» کلاس درس را مرتب نگه میدارند و «مدیران موجودی» مطمئن میشوند که ما همه چیزهایی را که نیاز داریم در اختیار داریم. هر شغلی در جامعه کلاس درس ما مهم است.
مزایای مشاغل کلاس درس
مشاغل کلاسی فراتر از وظایف هستند. آنها به ایجاد احساس مسئولیت و یک جامعه قوی کلاس درس کمک می کنند. وقتی دانشآموزان نقشهای معنیداری در کلاس دارند، احساس میکنند بیشتر روی یادگیری خود سرمایهگذاری میکنند.
مشاغل کلاسی مزایای زیادی هم برای دانش آموزان و هم برای معلمان دارند. بیایید بررسی کنیم که چگونه این نقش ها می توانند بر کلاس شما تأثیر مثبت بگذارند.
پرورش مسئولیت و استقلال
مشاغل کلاس درس مسئولیت پذیری و مسئولیت پذیری را به کودکان آموزش می دهند. دانشآموزان یاد میگیرند که نقش همه برای یک کلاس درس روان مهم است. مدل سازی تعاملی به آنها کمک می کند تا وظایف خود را به وضوح درک کنند.
با تخصیص وظایف خاص، مشاغل کلاسی دانش آموزان را قادر می سازد تا مالکیت محیط یادگیری خود را به دست گیرند. آنها اهمیت تکمیل مسئولیت ها، درک عواقب اعمال خود و کمک به رفاه کلی کلاس را می آموزند.
ایجاد یک جامعه قوی کلاس درس
هنگامی که دانش آموزان برای انجام مسئولیت های شغلی خود با یکدیگر همکاری می کنند، احساس رفاقت و تعلق ایجاد می شود. مشاغل کلاسی همکاری، همدلی و تعهد مشترک برای ایجاد فضای یادگیری مثبت را تشویق می کنند.
مشاغل کلاسی دانش آموزان را توانمند می کند. آنها می توانند افکار خود را به اشتراک بگذارند و انتخاب کنند، که منجر به تعامل بیشتر و محیط یادگیری بهتر می شود. مشاغل کلاسی همچنین مسئولیت پذیری را آموزش می دهند و یک جامعه کلاس درس قوی ایجاد می کنند.
افزایش مشارکت و انگیزه دانش آموزان
وقتی دانشآموزان در کلاس حرف و هدفی داشته باشند، مشارکت و انگیزه آنها افزایش مییابد. مشاغل کلاس فرصت هایی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا انتخاب کنند، ایده ها را به اشتراک بگذارند و به عنوان شرکت کنندگان فعال در سفر یادگیری خود احساس ارزشمندی کنند.
استراتژی های موثر برای اجرای مشاغل کلاسی
ایجاد یک سیستم شغلی کلاسی موفق نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. این استراتژیها را امتحان کنید تا دانشآموزان خود را درگیر نگه دارید و احساس کنید که مالک این فرآیند هستند.
برنامه ریزی کنید و در مورد مشاغل کلاس خود تصمیم بگیرید
با بررسی وظایف مورد نیاز قبل، حین و بعد از مدرسه شروع کنید. مشاغلی را انتخاب کنید که هدف مشخصی دارند و به شما معلم نیز کمک می کنند. اطمینان حاصل کنید که شرح وظایف دقیق است تا دانش آموزان بدانند که از آنها چه انتظاری می رود.
در اینجا لیستی از 50 شغل کلاس درس برای شروع شما وجود دارد!
به دانش آموزان خود بیاموزید که چگونه کارها را انجام دهند
زمانی را به دانش آموزان خود نشان دهید که چگونه هر کار را مرحله به مرحله انجام دهند. رفتار درست را از خود نشان دهید و اجازه دهید تمرین کنند. مطمئن شوید که آنها میدانند که چگونه کارشان به کلاس درس کمک میکند.
از دانش آموزان در انجام موفقیت آمیز کارهای کلاسی حمایت کنید
حمایت از دانش آموزان در حین انجام وظایفشان بسیار مهم است. به طور مرتب آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کارشان خوب است، بازخورد ارائه دهید و آنها را تشویق کنید. در مواقعی که به آن نیاز دارند آماده کمک باشید. این حمایت به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت و اعتماد به نفس پیدا کنند.
با استفاده از این استراتژیها، میتوانید کلاس خود را به مکانی تبدیل کنید که دانشآموزان در آن فعال، توانمند باشند و مسئولیت یادگیری خود را بر عهده بگیرند. مشاغل کلاسی راهی عالی برای ارتقای مسئولیت پذیری، کار گروهی و موفقیت در بین دانش آموزان است.
مدیریت و چرخش مشاغل کلاس درس
در حالی که این مهم است که مطمئن شوید همه در مشاغل کلاسی عکس العمل مناسبی دریافت می کنند، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که بخواهید مطمئن شوید دانش آموزان خاصی شغل خاصی دارند.
در اینجا چند راه برای مدیریت و چرخش مشاغل کلاسی شما آورده شده است.
چرخش مسئولیت ها با تخصیص تصادفی مشاغل
تخصیص تصادفی این نقش ها به جلوگیری از گرفتار شدن همان دانش آموزان در انجام وظایف مشابه کمک می کند. همچنین با توجه به اینکه دانش آموزان منتظر مشاغل جدید خود هستند، همه چیز را هیجان انگیزتر می کند.
فهرستی از مشاغل کلاسی خود ایجاد کنید و روشی را برای تخصیص تصادفی آنها به دانش آموزان انتخاب کنید. یک گزینه محبوب این است که نام هر دانش آموز را روی چوب بستنی بنویسید و آنها را جداگانه بکشید. از طرف دیگر، هر کار را روی یک کاغذ یادداشت کنید، آنها را در ظرفی قرار دهید و از دانشآموزان بخواهید که نقش خود را بهطور تصادفی انتخاب کنند.
با اختصاص مشاغل خاص به دانش آموزان خاص، مشاغل را بر اساس توانایی ها تنظیم کنید
بر اساس نقاط قوت و علایق دانشآموزان، مشاغل خاصی را تعیین کنید. به این ترتیب از استعدادهای آنها نهایت استفاده را می کنید. این باعث می شود در نقش های خود احساس قدرت و انگیزه داشته باشند. همه برنده می شوند، زیرا دانش آموزان مهارت های خود را به نمایش می گذارند و به کلاس درس کمک می کنند تا به خوبی پیش برود.
اگر بخواهید کمی کنترل بیشتری روی اینکه کدام دانشآموز چه شغلی را میگیرد، داشته باشید، این روش به خوبی کار میکند. شما می توانید اطمینان حاصل کنید که هر دانش آموز فرصتی برای انجام هر کار دارد یا اینکه برخی از دانش آموزان مسئول کارهایی نیستند که نمی توانند با موفقیت اجرا کنند.
اگر از مشاغل خاصی مانند رهبر خط یا کابوس به عنوان بخشی از سیستم پاداش کلاس خود استفاده می کنید، این روش به شما اجازه می دهد تا آن مشاغل را به دانش آموزان به عنوان پاداش به عمد اختصاص دهید.
ایجاد یک سیستم درخواست برای مشاغل
اجازه دادن به دانش آموزان برای درخواست مشاغل کلاسی یکی دیگر از استراتژی های عالی است. این باعث می شود آنها احساس مسئولیت و سرمایه گذاری بیشتری کنند. آنها می توانند مشاغلی را که می خواهند انتخاب کنند و توضیح دهند که چرا مناسب هستند. این فرآیند به من کمک می کند تا مشاغل را به طور منصفانه تعیین کنم و باعث می شود دانش آموزان احساس ارزشمندی کنند و شنیده شوند.
اگر سیستمی برای درخواست شغل ایجاد میکنید، حتماً شرح وظایف و رویهها را ایجاد کنید تا دانشآموزان بدانند برای چه کاری درخواست میکنند. بهعنوان بخشی از شرح شغل، میتوانید داراییهایی را بگنجانید که باعث میشود فردی مناسب باشد.
در حالی که می توانید یک درخواست شغلی رسمی ایجاد کنید، می توانید به راحتی از یک تکه کاغذ خالی نیز استفاده کنید. از دانشآموزان بخواهید نام، شغل و دلیل آن را بنویسند.
ایجاد یک سیستم برای درخواست مشاغل کلاسی زمان برترین زمان است، بنابراین قبل از درگیر شدن مجدد در فرآیند درخواست، مدت زمانی را در نظر بگیرید که دانش آموزان یک کار را انجام می دهند. در حالی که این روش بیشترین زمان را می برد، اما می تواند منجر به فداکاری بیشتر شود.
بنابراین، چگونه می خواهید مشاغل کلاسی را در کلاس خود پیاده کنید؟ در زیر برای ما نظر بگذارید و به ما اطلاع دهید!