در طول چندین سال تدریس، آموخته ام که راه اندازی کلاس درس برای موفقیت با انتظارات روشن شروع می شود. این مانند ساختن یک پایه محکم قبل از ساختن بقیه خانه است. این کلید برای یک محیط یادگیری مثبت در تمام سال است.
اما با انتظارات کلاس درس از کجا شروع می کنید؟
در چند سال اول تدریس من، شاگردانم بحث و جدل زیادی در درس داشتند و درس را مختل می کردند. قوانین سختگیرانه ای را امتحان کردم، اما بدتر شد. سپس تصمیم گرفتم دانش آموزانم را در ایجاد انتظارات مشارکت دهم.
از کلاسم پرسیدم: «امسال چه نوع کلاسی می خواهید؟»
آنها گفتند که جایی می خواهند که در آن مورد احترام باشند، بتوانند با هم کار کنند و بدون حواس پرتی یاد بگیرند. ما برای رسیدن به این هدف با هم توقعاتی داریم.
این باعث شد کلاس ما به خوبی اداره شود. دانش آموزان مسئولیت رفتار خود را بر عهده گرفتند و به یکدیگر کمک کردند تا یاد بگیرند.
نکته کلیدی، یافتن تعادل مناسب بین انتظارات معلم و نیازهای دانشآموز است. با مشارکت دادن آنها، مطمئن می شوید که انتظارات درست است و یک جامعه قوی می سازید. به من اعتماد کنید، مدیریت کلاس درس را تغییر می دهد و یادگیری را مثبت می کند.
چگونه به انتظارات کلاس خود برسیم
وقتی به انتظارات کلاسی خود فکر می کنید، اواسط سال تحصیلی را تصور کنید. به این فکر کنید که چگونه میخواهید دانشآموزانتان با شما، با یکدیگر و در کل مدرسه تعامل داشته باشند.
انتظارات مربوط به رفتار و نگرش کلی دانش آموزان است. چگونه می خواهید آنها نسبت به یکدیگر و با سایر بزرگسالان رفتار کنند؟ انتظارات معنیدار به دانشآموزان دستورالعملهایی میدهد که بدون بوکس کردن آنها را دنبال کنند.
انتظارات کلاس درس در مقابل قوانین کلاس درس – تفاوت چیست؟
درک تفاوت بین انتظارات کلاس درس و قوانین کلاس درس بسیار مهم است. انتظارات از دانش آموزان ایجاد می شود و باعث می شود آنها احساس کنند بخشی از محیط یادگیری هستند. این برخلاف ارائه قوانین کلاس درس است، که ممکن است به نظر برسد که به آنها می گویید چه کاری انجام دهند.
وقتی دانش آموزان به ایجاد انتظارات کلاس کمک می کنند، احساس ارتباط بیشتری می کنند. این یک جامعه کلاس درس قوی و قوانین روشن ایجاد می کند. همچنین به آنها اجازه می دهد افکار خود را به اشتراک بگذارند و احساس کنند که مسئولیت اعمال خود را دارند.
کار با هم بر روی انتظارات کلاس درس را برای همه بهبود می بخشد. همچنین دانش آموزان را بیشتر درگیر می کند و به آنها کمک می کند تا در مدرسه خوب عمل کنند.
انتخاب انتظارات کلاسی نسبت به قوانین سخت کلاسی به دانش آموزان کمک می کند تا مسئولیت تجربه یادگیری خود را بر عهده بگیرند و جامعه کلاس را تقویت می کند.
نمونه هایی از انتظارات کلاس درس برای هر کلاس درس
تعیین انتظارات واضح در کلاس درس، کلید یک فضای یادگیری موفق است. در اینجا برخی از انتظارات کلاسی وجود دارد که در هر کلاس ابتدایی موثر است.
- محترم باشید: این به معنای احترام به خود، دیگران، معلم و کلاس درس است. برای صحبت کردن باید دست خود را بلند کنید، دست ها و اشیاء خود را برای خود نگه دارید و از کلمات محبت آمیز استفاده کنید.
- مسئولیت پذیر باشید: دانش آموزان مسئولیت پذیر اعمال و یادگیری خود را به خوبی مدیریت می کنند. این شامل پیروی از دستورالعملها، بهموقع انجام دادن کارها و تمیز کردن خودتان است.
- آماده باش: آماده بودن به این معناست که کتاب ها، دفترها و خودکارهای خود را آماده کنید. همچنین به معنای تمرکز و درگیر بودن در طول درس است.
در اینجا چند نمونه دیگر از تفاوت بین انتظارات و قوانین آورده شده است:
انتظارات کلاس درس | قانون |
---|---|
محترم باش | برای صحبت کردن دست را بلند کنید از کلمات محبت آمیز استفاده کنید به دیگران گوش کن به فضای شخصی احترام بگذارید |
مسئولیت پذیر باشید | دستورالعمل ها را دنبال کنید تکالیف را به موقع انجام دهید مراقب مواد باشید فضای کاری را تمیز کنید |
آماده باش | مواد لازم را بیاورید سر وقت باش روی یادگیری تمرکز کنید |
ایمن باشید | در کلاس درس قدم بزنید دست و پا را برای خود نگه دارید مراحل ایمنی را دنبال کنید از تجهیزات به درستی استفاده کنید |
صادق باش | راستشو بگو خود را در برابر اشتباهات نگه دارید به اموال دیگران احترام بگذارید |
همکاری داشته باشید | مواد را به اشتراک بگذارید به همکلاسی ها کمک کنید در فعالیت های گروهی شرکت کنید |
مثبت باشید | از زبان مثبت استفاده کنید برای یادگیری اشتیاق نشان دهید همکلاسی ها را تشویق کنید |
تمرکز بر احترام، مسئولیت و آمادگی می تواند به شما کمک کند تا با دانش آموزان خود کار کنید. با هم می توانید رفتارهای واضحی را تنظیم کنید که با این انتظارات مطابقت دارد. این کار گروهی به همه کمک می کند تا ارزش های کلاس شما را درک کنند. همچنین باعث می شود دانش آموزان احساس کنند که مالک یادگیری خود هستند و در قبال آن مسئول هستند.
چگونه انتظارات کلاس درس را با دانش آموزان ایجاد کنیم
نکته کلیدی این است که به دانش آموزان اجازه دهید با راهنمایی معلم به ایجاد انتظارات کلاسی شما کمک کنند. یک را می سازیم جامعه کلاس درس جایی که همه با دادن نظر به آنها در مورد نحوه اجرای آن احساس می کنند.
من تمایل دارم این دروس را بیش از یک هفته انجام دهم. ما هر روز کمی انجام می دهیم، به نمودارهای خود اضافه می کنیم و انتظارات کلاسی خود را با هم شکل می دهیم.
دانش آموزان را در فرآیند مشارکت دهید
با صحبت کردن با دانش آموزان خود در گروه شروع کنید. از آنها بپرسید که میخواهند کلاسشان چگونه باشد، میخواهند با آنها چگونه رفتار شود، و چگونه به نظر میرسد.
یک نمودار لنگر برای طوفان فکری با دانش آموزان ایجاد کنید
یک نمودار لنگر بزرگ برای ثبت پاسخ های دانش آموزان بسازید. این نمودار به شما کمک می کند تا به طوفان فکری و سازماندهی آن بپردازید توافق طبقاتی.
چندین راه مختلف برای این کار وجود دارد. من دوست دارم از وب استفاده کنم. در مرکز، چیزی مانند «کلاس درس ایدهآل من» یا «من میخواهم کلاسم چگونه باشد» قرار دهید.
ارائه پیشنهادات از دانش آموزان استفاده از برخی از حواس پنجگانه، نگاه، صدا، احساس و غیره را در نظر بگیرید. احتمالاً طعم آن را نخواهید داشت، اما هرگز نمی دانید!
یک توافقنامه کلاسی ایجاد کنید
بعد از صحبت کردن و ترسیم نمودار، a توافق طبقاتی با دانش آموزان خود این باید شامل قوانین و هنجارهایی باشد که آنها به وجود آورده اند. این باعث می شود آنها احساس مشارکت و ارتباط بیشتری با کلاس داشته باشند.
توافق نامه کلاس مانند یک بیانیه ماموریت برای کلاس شما است. من توافق نامه کلاس خود را روی کاغذ نمودار بزرگ می نویسم و همه آن را امضا می کنیم. سپس از آن عکس میگیرم و برای والدین میفرستم تا آنها بخشی از این روند باشند.
همانطور که در طول سال تحصیلی در جاده با دست اندازها مواجه می شویم، به توافق کلاسی خود بازمی گردیم. ما ارزیابی میکنیم که چگونه به این توافق میرسیم یا به آن عمل نمیکنیم و تغییراتی را که میتوانیم برای هماهنگی بهتر با توافق ایجاد کنیم، بررسی میکنیم. در صورت لزوم، توافقنامه طبقاتی را نیز اصلاح می کنیم.
چگونه انتظارات بالا را در طول سال تحصیلی حفظ کنیم؟
تعیین انتظارات کلاس فقط شروع است. نگه داشتن انتظارات بالا در تمام طول سال کلیدی است. یک راه خوب برای انجام این کار استفاده از پاداش و بازخورد مثبت است. اجازه دادن به دانش آموزان رای دادن در مورد جوایز باعث می شود آنها انگیزه بیشتری برای رسیدن به اهداف ما داشته باشند.
برای یک دوره زمانی روی یک انتظار کلاس درس تمرکز کنید
یکی از راههای حفظ شتاب انتظارات بالای آغاز سال تحصیلی، فرو رفتن عمیق در یک انتظار در ماه است. یک نمودار لنگر درباره آن انتظار یا ویژگی کلاس ایجاد کنید. تمام راه هایی که دانش آموزان می توانند آن را از طریق افکار و رفتارهای خود نشان دهند، طوفان فکری کنید. طوفان فکری راه هایی را که بر خلاف آن انتظار است بنویسید. سپس، دانشآموزانی را که این ویژگی خاص را نشان میدهند، تحسین کرده و به آنها پاداش دهید.
ما این کار را بر اساس یکی از انتظاراتمان از مسئولیت پذیری انجام دادیم. به این نمودار لنگر که ایجاد کردیم و نحوه تمرکز ما روی آن نگاه کنید.
به دانش آموزان برای حفظ یا فراتر از انتظارات خود پاداش دهید
دانش آموزان در طول سال تحصیلی به بازخورد نیاز دارند که چگونه انتظارات ایجاد شده را برآورده می کنند. از تمجیدهای کلامی، پاداش های کل گروهی و پاداش های فردی در طول روز برای برقراری ارتباط با یک کار خوب استفاده کنید.
درباره استفاده از پاداش در کلاس درس بیشتر بخوانید.
ایجاد توقعات بالا با دانش آموزان لازم نیست سخت باشد. مشارکت دادن آنها در این فرآیند و درخواست نظرات آنها به آنها مالکیت می دهد و به شما کمک می کند کلاس را در طول سال تحصیلی مدیریت کنید.