تقاضا برای خودروهای سواری مجهز به سیستمهای پارک هوشمند در حال افزایش است که دلیل آن افزایش نیاز به کاهش استرس ناشی از پارک خودرو در فضاهای پارک تنگ است.
سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) سازندگان سیستم های کمک پارک هوشمند را متقاعد می کنند تا بر توسعه سیستم های کمک پارک کاملاً مستقل تمرکز کنند.
پیشبینی میشود بازار سیستم کمک پارک هوشمند برای خودروهای سواری با CAGR 17.94 درصد از سال 2016 تا 2021 رشد کند و تا سال 2021 به اندازه بازار 5.25 میلیون دلار برسد.
رشد بازار رانده می شود با بالا آمدن نگرانی از افزایش تراکم ترافیک در شهرها، محدودیت در دسترس بودن فضای پارکینگ، مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای و حمایت از سیاست های دولت. این امر باعث تشویق بازار خودروهای سواری مجهز به سیستم های هوشمند کمک پارک می شود.
سیستم پارک هوشمند چیست؟
سیستم پارک هوشمند یک راه حل مبتنی بر فناوری است که از حسگرها، نرم افزارها و شبکه های ارتباطی برای بهینه سازی کارایی و در دسترس بودن پارکینگ استفاده می کند. معمولاً شامل موارد زیر است:
- شبکه حسگر: شبکه ای از حسگرها مانند سنسورهای اولتراسونیک یا مغناطیسی در پارکینگ ها برای تشخیص حضور خودرو نصب شده است.
- جمع آوری و پردازش داده ها: سنسورها داده ها را در مورد اشغال فضای پارکینگ جمع آوری کرده و برای پردازش به یک سیستم مرکزی ارسال می کنند.
- اطلاعات زمان واقعی: سپس داده های پردازش شده برای ارائه اطلاعات بلادرنگ به کاربران، از جمله از طریق برنامه های تلفن همراه، وب سایت ها یا علامت های دیجیتال استفاده می شود.
- ناوبری و راهنمایی: این سیستم همچنین می تواند راهنمایی هایی را به کاربران ارائه دهد، آنها را به مکان های پارکینگ در دسترس هدایت کند یا مسیرهای جایگزین را برای اجتناب از مناطق شلوغ پیشنهاد کند.
- یکپارچه سازی پرداخت: در برخی موارد، سیستم های پارکینگ هوشمند با سیستم های پرداخت ادغام می شوند و امکان پرداخت راحت و بدون تماس برای هزینه های پارکینگ را فراهم می کنند.
چرا به سیستم های پارکینگ هوشمند نیاز داریم؟
نیاز به سیستم های پارکینگ هوشمند ناشی از چالش ها و ناکارآمدی های مرتبط با روش های سنتی پارکینگ است.
در اینجا چند دلیل کلیدی وجود دارد که چرا سیستم های پارک هوشمند ضروری هستند:
- کاهش ازدحام ترافیکسیستمهای پارک هوشمند با ارائه اطلاعات بیدرنگ درباره مکانهای پارکینگ موجود، میتوانند به رانندگان کمک کنند تا از دور زدن غیرضروری خودداری کنند، ازدحام ترافیک را کاهش داده و تحرک کلی شهر را بهبود بخشند.
- بهبود راندمان پارکینگ: این سیستم ها با هدایت رانندگان به فضاهای موجود، استفاده از فضای پارک را بهینه می کنند و زمان صرف شده برای جستجوی پارک را به حداقل می رساند. این منجر به افزایش کارایی و کاهش ناامیدی برای رانندگان می شود.
- مزایای زیست محیطی: کاهش ازدحام ترافیک به این معنی است که وسایل نقلیه کمتری در بیکار می مانند که منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و تأثیر مثبت بر محیط زیست می شود.
- تجربه کاربری پیشرفته: سیستمهای پارک هوشمند، تجربه پارک راحتتر و کارآمدتری را برای رانندگان ارائه میدهند، استرس را کاهش میدهند و رضایت کلی را بهبود میبخشند.
- تولید درآمد: برای اپراتورهای پارکینگ، سیستمهای پارک هوشمند میتوانند با به حداکثر رساندن استفاده از فضای پارکینگ و امکان مدیریت کارآمدتر هزینههای پارکینگ، به افزایش درآمد کمک کنند.
- تصمیم گیری داده محور: داده های جمع آوری شده توسط سیستم های پارکینگ هوشمند را می توان برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد زیرساخت پارکینگ، قیمت گذاری و تخصیص منابع، بهبود تجربه و کارایی کلی پارکینگ استفاده کرد.
افزایش فروش خودرو و محدودیت در دسترس بودن پارکینگ
انتظار می رود افزایش فروش وسایل نقلیه و محدودیت در دسترس بودن پارکینگ، تقاضا برای پارکینگ هوشمند در خودروهای سواری را افزایش دهد.
ماشین سواری بازار هوشمند پارکینگ پیش بینی می شود که با CAGR 17.94 درصد رشد کند و تا سال 2021 به اندازه بازار 5.25 میلیارد دلار برسد.
تولید خودرو در سراسر جهان از 84.2 میلیون خودرو در سال 2012 به 90.8 میلیون در سال 2015 افزایش یافته است. علاوه بر این از سال 2012، با رشد 8.6 درصدی، کل تولید خودروهای سواری به 68.5 میلیون در سال 2015 افزایش یافته است.
این افزایش سریع تعداد خودروها در جاده ها منجر به افزایش مشابهی در در دسترس بودن فضای پارک نشده است.
برای جا دادن وسایل نقلیه بیشتر، گاراژهای پارکینگ فضاهای پارکینگ تنگ را فراهم می کنند. بسیاری از شهرها در حال برنامه ریزی زیرساخت های پارکینگ کارآمدتر هستند.
این امر تقاضا برای خودروهای سواری مجهز به سیستم کمک پارک هوشمند را افزایش می دهد. عاملی که بازار را از رشد باز می دارد، هزینه بالای توسعه سیستم کمکی پارک هوشمند است که در نتیجه هزینه یک خودروی سواری را افزایش می دهد.
سنسورهای پارکینگ
حسگرهای پارکینگ بیشترین سهم را از نظر ارزش و حجم در بازار قطعات پارکینگ هوشمند خودروهای سواری دارند.
حسگرهای پارکینگ بر بازار قطعات پارکینگ هوشمند برای خودروهای سواری تسلط دارند. سنسورهای پارک نه تنها به کاهش آسیب وارده به وسیله نقلیه در هنگام پارک کردن و دنده عقب کمک می کنند، بلکه می توانند به کاهش تراکم ترافیک با ارائه نما یا ایده بهتر در مورد محیط عقب با هشدار دادن به راننده.
تعداد سنسورهای پارک مورد استفاده در سیستم کمکی پارک هوشمند با توجه به OEM و مدل خودرو متفاوت است.
برای کاهش تصادفات ناشی از خروج وسایل نقلیه از فضای پارکینگ به عقب، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده (NHTSA) حکم داد که تمام خودروهای سواری جدید باید از سال 2018 به دوربین های دید عقب مجهز شوند.
انتظار می رود حتی وزارت حمل و نقل جاده ای و بزرگراه هند (MoRTH) حسگرهای دید عقب را برای همه وسایل نقلیه مسافربری در هند اجباری کند. دولتها در سراسر جهان در حال اجرای مقرراتی هستند تا سنسورهای پارک معکوس را در وسایل نقلیه اجباری کنند.
فناوری سنسور پارک هوشمند
- سنسور اولتراسونیک
- سنسور رادار
- سنسور تصویر
فناوری حسگر رادار سریعترین بخش در حال رشد بازار فناوری سنسور پارک هوشمند برای خودروهای سواری است
فناوری حسگر رادار عمدتاً برای شناسایی موانع در فواصل دوربرد استفاده می شود. اگرچه در حال حاضر به طور گسترده در ویژگی های پیشرفته کمک راننده استفاده می شود، تقاضا برای فناوری حسگر رادار با پیشرفت های فناوری در سیستم کمکی پارک هوشمند افزایش می یابد.
سنسورهای اولتراسونیک و سنسورهای تصویر نسبت به سنسورهای رادار گزینههای ارزانتری برای انجام عملکرد اصلی تشخیص موانع هستند. با این حال، پیشرفتها در پارکینگ هوشمند پیچیده مانند پارکینگ کاملاً خودمختار، تقاضا برای حسگرهای رادار – ویژگیهای تشخیص مسافت طولانی را افزایش میدهد.
آسیا-اقیانوسیه: سریعترین رشد بازار کمک پارک هوشمند برای خودروهای سواری
تخمین زده میشود که آسیا-اقیانوسیه سریعترین بازار کمک پارک هوشمند برای خودروهای سواری در حال رشد باشد و پیشبینی میشود در دوره پیشبینی با بالاترین CAGR رشد کند.
بر اساس گزارش OICA، آسیا-اقیانوسیه بزرگترین مشارکت کننده در تولید خودروهای سواری در جهان است. تولید خودروهای سواری در آسیا-اقیانوسیه در مجموع به 40.0 میلیون وسیله نقلیه در سال 2015 رسید. چین، ژاپن و هند بزرگترین مشارکت کنندگان در کل تولید خودروهای سواری در آسیا-اقیانوسیه هستند.
با افزایش تعداد وسایل نقلیه در جاده ها، تقاضا برای پارکینگ نیز افزایش می یابد. برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای فضاهای پارکینگ، دولت ها در حال برنامه ریزی یک زیرساخت پارکینگ کارآمد هستند که اتلاف فضا را به حداقل می رساند و بسیاری از وسایل نقلیه را در خود جای می دهد.
چنین عواملی باعث افزایش تقاضا برای خودروهای سواری مجهز به پارکینگ هوشمند می شود. سیستم کمکی پارک هوشمند استرس ناشی از پارک در فضاهای پارک تنگ را کاهش می دهد و امکان استفاده بهینه از فضای پارک را فراهم می کند.
بنابراین، افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت های پارکینگ و بهبود مدیریت ترافیک و پارکینگ، بازار پارکینگ هوشمند در آسیا-اقیانوسیه را به حرکت در می آورد.
سیستم های پارکینگ هوشمند تحولات عمده بازار
- در دسامبر 2016، بر اساس ابتکار 4.0 دولت تایلند، رابرت بوش قصد دارد تا سال 2018 پارکینگ خودکار ایجاد کند.
- در نوامبر 2014، Continental AG (آلمان) یک مرکز جدید تحقیق و توسعه خودرو را برای سیستم Surround View در Lewes East Sussex (بریتانیا) افتتاح کرد. سیستم نمای فراگیر از دوربین ها برای ارائه دید 360 درجه ای از خودرو به رانندگان استفاده می کند. مرکز جدید روندهای جاری و آینده سیستم های Surround View را نظارت خواهد کرد. سیستمهای نمای فراگیر آینده، نماهای سه بعدی را برای راننده خودرو فراهم میکنند و آگاهی موقعیتی را بهبود میبخشند. این شرکت قصد دارد در سال 2018 پارکینگ کاملاً خودکار مبتنی بر فناوری دوربین را اجرا کند.
- در فوریه 2014، Valeo SA (فرانسه) یک قرارداد مشارکت با Leddartech (کانادا)، سازنده راه حل های تشخیص و محدوده پیشرفته، امضا کرد. این قرارداد هر دو شرکت را قادر می سازد تا یک حسگر مادون قرمز برای تشخیص موانع در جاده و عملکردهای ردیابی توسعه دهند. این همکاری در راستای هدف Valeo SA برای توسعه سنسورهای اولتراسونیک پیشرفته، رادار، دوربینها، اسکنرهای لیزری و نرمافزار برای ایمنتر کردن خودروها و رانندگی شهودیتر است.
دولت
دولت های مختلف در سراسر جهان هنجارها و شرایط نظارتی متنوعی دارند که دلیلی برای مواجهه دولت های محلی و شهرداری ها در مدیریت پارکینگ با چالش هایی است.
اکثر جمعیت جهان از روستاها به مناطق شهری نقل مکان می کنند و از این رو، مدیریت وسایل نقلیه آنها به چالشی برای دولت مربوطه تبدیل می شود.
چالش دیگری که این صنعت عمودی با آن مواجه است، فراهم کردن فضای پارکینگ کافی و راحت برای ساکنان، مهمانان و مسافران شهر است. این عمودی یکی از بزرگترین پذیرندگان راه حل های مدیریت پارکینگ است و انتظار می رود این روند در طول دوره پیش بینی ادامه یابد.
تجاری
بخش بازرگانی ستون فقرات اقتصاد است و نقش بسزایی در توسعه کشور دارد. برای صنعت پارک های تجاری و شرکتی، راه حل های مدیریت پارکینگ عمدتاً شامل نصب ایستگاه های پرداخت خودکار و گاراژهای پیشرفته پارکینگ است.
این پارکینگهای پیشرفته مجهز به سیستمهای پارکینگ خودکار هستند. چالش عمده ای که صنعت پارک های تجاری و شرکتی با آن مواجه است، مدیریت یک پارکینگ واحد برای شرکت های متعدد با کاربران عادی است.
استفاده کارآمد از راه حل های مدیریت پارکینگ در این بخش های عمودی منجر به عملکرد بهینه، افزایش بهره وری و کاهش زمان تحویل برای افراد شاغل در این بخش می شود.
خطوط راست و خیلی چیزهای دیگر
پارکینگها شامل خطوطی بین مکانهای پارکینگ، علامتگذاری برای معلولان در مناطق خاص و گاهی اوقات حتی نام افرادی است که قرار است در آنجا پارک کنند.
خطوط معمولا سفید یا زرد هستند اما می توانند آبی یا در واقع هر رنگ دیگری که دوست دارید باشند. شرکت های ارائه دهنده این خدمات حتی می توانند فضاها را با رنگی مانند سبز رنگ آمیزی کنند و در صورت تمایل علائم را به رنگ سفید قرار دهند زیرا آنها همیشه برای ایجاد یک شغل شخصی سازی شده فقط برای شما در دسترس هستند.
من بیش از 3 سال تجربه در تحقیقات بازار اولیه و ثانویه، تجزیه و تحلیل کسب و کار، نقشه برداری و پیش بینی روند بازار، هوش رقابتی، و غیره دارم. مشاوره و درخواست های مشتری موقت و سخت کوش با حل مشکلات قوی برای ساخت محصولات اطلاعاتی همسو با نیازهای مشتری.