Yelp از گوگل شکایت کرد و ادعا کرد که از انحصار جستجوی خود برای سرکوب خدمات بررسی محلی سوء استفاده می کند



Yelp اخیراً به گوگل امتیاز ستاره صفر داد و غول فناوری را به اتهام سرکوب نتایج جستجوی محلی به دادگاه کشاند. در یک پست وبلاگی که شکایت خود را اعلام کرد، که دیروز ثبت شد، Yelp پرونده خود را بدون هیچ شرایط نامشخصی مطرح کرد. گوگل “بزرگترین دروازه بان اطلاعات موجود” است، و ادعا کرد که غول جستجو، تبلیغات و هوش مصنوعی به دلیل “قرار دادن انگشت شست خود بر روی ترازو برای خفه کردن رقابت و نگه داشتن مصرف کنندگان در باغ دیواری خود” مقصر است.

یلپ اظهار داشت: گوگل به جای پیروی از “ماموریت اعلام شده خود برای ارائه بهترین اطلاعات به کاربران” به جای آن “به طور غیرقانونی از انحصار خود در جستجوی عمومی برای تسلط بر بازارهای تبلیغات جستجوی محلی و جستجوی محلی سوء استفاده کرده است.”

Yelp's suit اشاره کرد که هم آن و هم گوگل در یک کسب و کار خاص فعالیت می کنند – بررسی و تبلیغ خدمات و محصولات محلی – اما وقتی مردم از گوگل برای جستجوی این اطلاعات استفاده می کنند، غول فناوری محصولات خود را بالاتر از محصولات رقبای خود قرار می دهد، حتی اگرچه، همانطور که Yelp ادعا می کند، کیفیت بررسی ها در Yelp و سایر سایت های خدمات محلی مانند Expedia بهتر از نظرات ارسال شده در Google است.

پست Yelp همچنین به وضوح نشان داد که دلیل تشکیل پرونده این است که اخیراً مشخص شده است که گوگل به طور غیرقانونی انحصاری را بر بازار جستجوی عمومی حفظ کرده است که به آن اجازه می دهد آنچه را که مصرف کنندگان می بینند و کجا می بینند کنترل کند. در آنجا، Yelp به حکم بالقوه تاریخی ماه می اشاره کرد، زمانی که یک قاضی فدرال متوجه شد که گوگل یک انحصارگر است. به عقیده قاضی آمیت مهتا، قاضی منطقه ایالات متحده، “به عنوان یک واحد برای حفظ انحصار خود عمل کرده است، و بنابراین “بخش 2 قانون شرمن را نقض کرده است.”

پس از این تصمیم، عملیات گوگل در کانون توجهات ضد انحصار قرار گرفت و ناظران صنعت در مورد تأثیر این حکم بر همکاری جستجوی بلندمدت آن با اپل فکر کردند و اخباری مبنی بر اینکه وزارت دادگستری حتی به دنبال تجزیه گوگل به نهادهای کوچکتر است. چاره ای برای اقدامات انحصاری آن.

گوگل البته در حال مبارزه است. سی ان ان گزارش داد که سخنگوی گوگل گفت: “ادعاهای Yelp جدید نیست” و “ادعاهای مشابه سال ها پیش توسط FTC و اخیراً توسط قاضی پرونده DOJ کنار گذاشته شد.” گوگل “به شدت در برابر ادعاهای بی اساس Yelp دفاع خواهد کرد.”

در حالی که حکم وزارت دادگستری در ماه مه حول محور جستجو بود – بازاری که گوگل به دنبال کنترل حداکثری بر آن است تا بتواند تبلیغات سودآور مرتبط با جستجو را به مشتریان ارائه دهد – Yelp دیدگاه خود را به وضوح بیان کرد. آن‌ها استدلال کردند که همان رفتار انحصاری‌ای که گوگل برای بیرون راندن رقبای جستجوی خود استفاده می‌کند، در برابر رقبای دیگر بخش‌های کسب‌وکار کوچک‌تر مانند بررسی‌های خدمات محلی و درآمدهای تبلیغاتی که می‌تواند در کنار آن‌ها باشد، منعطف است.

همانطور که پست وبلاگ Yelp بیان می کند، “در دسکتاپ تقریبا یک سوم از تقریباً 9 میلیارد جستجوی روزانه گوگل دارای هدف محلی است” و “در تلفن همراه، این بخش تقریباً به نصف افزایش می یابد”، به این معنی که آنها بازاری برای خدمات Yelp هستند. اما از آنجایی که گوگل دقیقاً آنچه را که به کاربران نشان داده می شود کنترل می کند، به سادگی “نتایج خود را دستکاری می کند تا پیشنهادات جستجوی محلی خود را بالاتر از رقبای خود تبلیغ کند.” از قضا، در طول نگارش این قطعه، این نویسنده یک پاپ آپ از مرورگر وب کروم گوگل دریافت کرد که نشان می داد در صورت امکان نظارت بر موقعیت مکانی دقیق کاربر، ممکن است نتایج جستجوی بهتری ارائه دهد.

احتمالاً باید مدت زیادی منتظر بمانیم تا ببینیم این شکایت جدید چگونه انجام می شود، به ویژه اگر گوگل واقعاً قصد دارد در برابر این پرونده “قاطعانه” دفاع کند، که می تواند به معنای چندین دور تجدید نظر و یکسری اقدامات حقوقی باشد که سعی در انجام آن دارد. پرونده منتفی شود اما این نشانه خوبی برای آینده گوگل نیست و می‌تواند اولین مورد از مجموعه‌ای طولانی از کت و شلوارهای شرکت‌های عصبانی و حاشیه‌ای در بازارهای خاص دیگری باشد که گوگل نیز در آن فعالیت می‌کند. هر یک از این شکایت‌ها می‌تواند بر عملیات Google تأثیر بگذارد، که می‌تواند به‌طور چشمگیری بازار تبلیغات آنلاین – که غول فناوری نیز بر آن تسلط دارد – را تحت تأثیر قرار دهد و بر نحوه دریافت پیام خود به خریداران بالقوه توسط هزاران شرکت شخص ثالث تأثیر بگذارد. آزمایش های ناموفق گوگل با جستجوی هوش مصنوعی حساسیت این بازار را به اختلال نشان می دهد. را

دیدگاهتان را بنویسید