مبارزه Longshoremen's Against Automation با آینده هوش مصنوعی روبرو می شود



اعتصاب کارگران بارانداز در سراسر ایالات متحده تهدیدی برای بستن بنادر در شرق و سواحل خلیج فارس است و به طور جدی هزاران، اگر نگوییم میلیون‌ها زنجیره تامین تجاری، باعث می‌شود خرده‌فروشان برای کمبود بالقوه برخی محصولات آماده شوند و مشتریان را ناامید کنند. این نوع اختلال البته هدف اعتصابات است، اما تقاضای عمده کارگران ساحلی، فراتر از دستمزدهای بالاتر، کاملاً شگفت‌آور است. همانطور که نیویورک پست به بیان آن، اتحادیه کارگران خواستار “ممنوعیت کامل اتوماسیون” است و صنعت را به خاطر آنچه که شرکت تحلیلی JP Morgan به عنوان تاثیر روزانه 5 میلیارد دلاری بر اقتصاد برآورد می کند، گروگان گرفته است.

به طور خاص، انجمن بین المللی Longshoremen's می گوید 85000 کارگر آمریکایی و “ده ها هزار” دیگر در سراسر جهان خواستار ممنوعیت انواع اتوماسیون در بنادر بار هستند. بر اساس این گزارش، این ممنوعیت در مورد جرثقیل ها، دروازه ها و کانتینرهای حمل و نقل در اطراف صحنه های شلوغ و گاهی آشفته در اسکله های تجاری اعمال می شود. ارسال کنید. این بدان معنی است که وقتی یک کشتی کانتینری غول پیکر به اسکله می رسد، هر یک از آن کانتینرهای حمل بار چند تنی به کابل جرثقیل بسته می شود، از کشتی بلند می شود، به ساحل منتقل می شود، روی هم قرار می گیرد، سازماندهی می شود و با کامیون ها جابجا می شود. بالابرها، هر کدام با یک انسان در کنترل.

این یک کار خطرناک و سنگین است و در بسیاری از موارد به یک راننده متخصص نیاز دارد: لیفتراک ها و جرثقیل ها ماشین های پیچیده ای هستند و در مورد جرثقیل ها اغلب لازم است که بفهمیم فیزیک کدام نوع بار توسط کابل در حال جابجایی است. تا با خیال راحت آن را بلند کنید. خطری که در این صنعت وجود دارد با ده ها مقاله هر ساله در مستندسازی حوادث مربوط به جرثقیل یا کانتینر در بنادر در سراسر جهان مشخص می شود: دو هفته پیش، سایت خبری صنعت دریایی The Maritime Executive در مورد حادثه ای در بندر Yantian چین گزارش داد که در آن جرثقیل وجود داشت. برای مثال روی یک کشتی کانتینری سقوط کرد. در ماه ژوئیه تایوان نیوز ویدئویی دراماتیک از خرابی جرثقیل کانتینری در بندر کائوسیونگ را نشان داد. نمونه های بی شمار دیگری نیز وجود دارد.

اما مشکل اینجاست تصادفات در بنادر نه تنها خطر آسیب فیزیکی به مردم را دارد، بلکه به معنای آسیب های اقتصادی احتمالی از طریق محموله های آسیب دیده یا ماشین آلات گران قیمت کنار اسکله یا تجهیزات کشتی است. جدا از تصادفات، برچسب زدن یا هدایت نادرست محموله در یک بندر نیز می تواند به درآمد کسب و کار ضربه بزند. بنابراین، جایگزینی کارگران خطاپذیر می‌تواند باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های اپراتورهای بندر شود.

ردیابی محموله در حین حرکت از نقطه ای به نقطه دیگر و از طریق ترخیص کالا از گمرک، کاری است که مثلاً وسایل نقلیه بالابر ربات مجهز به هوش مصنوعی می توانند به خوبی از عهده آن برآیند. این وظیفه کاملاً برای مدیریت دارایی های دیجیتالی مناسب است که توسط فناوری 5G با دقت بالا و «اینترنت اشیا» فعال شده است. جرثقیل های خودکار، تجهیزات حسابرسی و کامیون های ربات می توانند 24/7، 365 کار کنند و هرگز درخواست پرداخت بیشتر نداشته باشند یا آسیب نبینند.

به نوعی، تقاضای کارگران ساحلی برای محافظت از شغل، بازتاب بسیاری از آنچه در حال وقوع است، با افزایش استفاده از هوش مصنوعی در سراسر جهان کار است. ماکت ها اعتصاب اخیر اجراکنندگان بازی های ویدیویی همین موضوع را در دل خود داشت.

اعتصاب کارگران بارانداز بیش از یک اشاره به این موضوع دارد که “آیا هوش مصنوعی شغل دفتر من را خواهد دزدید؟” بحث، و به نظر می رسد کارشناسان نمی توانند پاسخ قطعی «بله» یا «نه» ارائه دهند. ادعاهای اتحادیه درازکشان در مورد تهدید اتوماسیون حتی ممکن است دوستداران تاریخ را به یاد جنبش Luddite در انگلستان در قرن نوزدهم بیاندازد، جایی که کارگران علیه ماشین های نساجی خودکار که جایگزین آنها می شد شورش کردند.

اما این قرن بیست و یکم است و فناوری کامیون‌های خودران واقعاً برای برخی از جنبه‌های حمل‌ونقل محموله، واقعیت آینده به نظر می‌رسد. پیچیدگی و پیچیدگی هوش مصنوعی روز به روز پیشرفت می‌کند و انتظار می‌رود ربات‌ها در قالب اندرویدهای مبتنی بر هوش مصنوعی در طی چند سال آینده به بسیاری از طبقات کارخانه‌ها برسند. در همین حال، تحقیقات نشان می‌دهد که هوش مصنوعی لزوماً مشاغل اداری را نمی‌دزدد، بلکه به سادگی فرصتی برای تقویت تلاش‌های کارگران در حین کار و حتی ارائه نقش‌های کاملاً جدید در یک صنعت جدید، مانند گزارش اخیر در مورد مشاغل حمل و نقل، ارائه می‌کند. آیا کارگران یدی واقعاً می توانند برای همیشه در برابر «اتوماسیون» مقاومت کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید